Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Θέσεις του Συλλόγου για το κτιριακό του 3ου Δημοτικού Μαρκοπούλου-Ενημέρωση Αντιδημάρχων



 Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 3ου Δημοτικού Σχολείου Μαρκοπούλου
Μαρκόπουλο 27-3-17               αρ.πρωτ εξερχομένων: 171


Προς Αντιδήμαρχο Παιδείας κο Γ. Καβασακάλη
Υπ’όψιν Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών κο Β. Μεθενίτη

Κε Καβασακάλη, Κε Μεθενίτη

Κατόπιν της εκτενούς συζητήσεως που είχαμε στο σχολικό συμβούλιο της 16ης Μαρτίου στο 3ο Δημοτικό Μαρκοπούλου, σας καταθέτουμε την άποψη του Συλλόγου Γονέων για το θέμα της δημιουργίας αίθουσας πληροφορικής.

            Η άποψή μας, την οποία γνωρίζουμε ότι ασπάζεσθε είναι να κάνουμε στο κτίριο τις ελάχιστες επεμβάσεις, με στόχο αυτό σε κάποιο χρονικό διάστημα να γυρίσει στην αρχική του κατάσταση ως 6θέσιο.

            Δεδομένης αυτής της προοπτικής, υποστηρίζουμε ότι η δημιουργία αίθουσας πληροφορικής θα πρέπει να γίνει στο υπόγειο και όχι διαχωρίζοντας την ήδη υπάρχουσα αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για τους παρακάτω λόγους:

  1. Στο υπόγειο υπάρχει φυσικός φωτισμός και αερισμός. Η έκταση των παραθύρων είναι περίπου 5 μ2, κάτι που βάσει του νόμου μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε χώρο κύριας χρήσης 50μ2, δημιουργώντας νέο χώρο διδασκαλίας στο σχολείο εκμεταλλευόμενοι μέρος του υπογείου το οποίο στα σχέδια δεν φαίνεται. Ο χώρος αυτός μπορεί να συνεχίσει να στεγάζει εργαστήριο και μετά την πιθανή μελλοντική μεταφορά της αίθουσας πληροφορικής στο ισόγειο.
  2. Το μάθημα πληροφορικής γίνεται 9 ώρες την εβδομάδα σε όλα τα τμήματα του σχολείου. Αντιθέτως τα μαθήματα που χρησιμοποιούν την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (αισθητική αγωγή, θεατρική αγωγή, μουσική, γυμναστική) αλλά και οι πρόβες για σχολικές εορτές απαιτούν πολύ μεγαλύτερη χρήση και πολύ περισσότερες μετακινήσεις προς και από το υπόγειο.
  3. Εκτός από το κόστος διάλυσης και επανασυναρμολόγησης της σκηνής σε περίπτωση μεταφοράς της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο υπόγειο, θα πρέπει να δημιουργηθεί χώρος αποθήκευσης των καθισμάτων, παρασκήνια, καθώς και ειδική κατασκευή για τους φωτισμούς και ηχητικών της σκηνής. Αυτό ανεβάζει πολύ το κόστος αυτής της λύσης, καθώς θα πρέπει να γίνει παραλλήλως και διαχωρισμός της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στα δύο.
  4. Η επείγουσα εκκένωση του υπογείου είναι σαφώς πιο εύκολη και ασφαλής για 25 μαθητές πληροφορικής από 200 άτομα σε μια εκδήλωση
  5. Ο αντίλαλος του υπογείου και η διαμόρφωση  (γωνίες) σύμφωνα με τη γυμνάστρια του σχολείου εμποδίζει την ίδια να χρησιμοποιεί το χώρο αυτό για τους παραδοσιακούς χορούς και για γυμναστική τις βροχερές μέρες, με αποτέλεσμα αυτά να τα κάνει στο διάδρομο.   

Απαραίτητη προϋπόθεση πάντως για όλα τα παραπάνω είναι η τοποθέτηση πυράντοχης πόρτας στο λεβητοστάσιο, θέμα το οποίο σας παρακαλούμε να κινητοποιήσετε άμεσα.

Για ενημερωτικούς λόγους ακολουθεί και έγγραφο με την εισήγηση του Συλλόγου Γονέων στο Σχολικό Συμβούλιο.

Για το θέμα της επικινδυνότητας στο «φανάρι» του κλιμακοστασίου (6ο θέμα στο παρακάτω κείμενο της εισήγησης), ο Οδηγός Μελετών Σχολικών Κτιρίων της ΚΤΥΠ προβλέπει: «Αν η απόσταση μεταξύ των κιγκλιδωμάτων των κλιμακοστασίων κοντά στο φανάρι (το κενό που λέμε) όπως και μεταξύ των εξωτερικών κιγκλιδωμάτων των κλιμακοστασίων και τοιχίων είναι μεγαλύτερη από 20cm τα κιγκλιδώματα να διαμορφώνονται έτσι ώστε να αποκλείεται η τσουλήθρα πάνω σ ’αυτά.»
Το κενό στο δικό μας κλιμακοστάσιο είναι 27 εκατοστά του μέτρου.


Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 3ου Δημοτικού Σχολείου Μαρκοπούλου

Εισήγηση στο Σχολικό Συμβούλιο της 16ης Μαρτίου 2017

Αγαπητέ Αντιδήμαρχε, Αγαπητή Διευθύντρια, Αγαπητοί Εκπαιδευτικοί
Όπως γνωρίζετε τα κτιριακά προβλήματα του σχολείου μας οφείλονται σε ένα μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι το κτίριο σχεδιάστηκε για ένα εξαθέσιο σχολείο, με τις απαιτήσεις που υπήρχαν το 1995 (ή και πιο παλιά) ενώ αυτή τη στιγμή έχει καταλήξει να λειτουργεί ως 9θέσιο, με απαιτήσεις 2017. Ως γονείς των φοιτώντων παιδιών στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου έχουμε διαπιστώσει και καταγράψει τις εξής ελλείψεις όσον αφορά το κτιριακό του σχολείου μας, για τις οποίες καλούμε το Δήμο προς εξεύρεση λύσεων:
1.      Το προαύλιό μας είναι κορεσμένο με αποτέλεσμα δυσκολίες στο άνετο παιχνίδι των παιδιών και την καλή επιτήρησή τους από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς. Συνέπεια αυτού είναι η μεγαλύτερη πιθανότητα ατυχημάτων, αλλά και η μεγαλύτερη τάση για επιθετική συμπεριφορά μεταξύ των παιδιών, όπως συμβαίνει σε όλους τους πυκνοκατοικημένους χώρους.
2.      Δεν υπάρχει στέγαστρο, με αποτέλεσμα τις βροχερές ημέρες το μάθημα της γυμναστικής να γίνεται στο διάδρομο του σχολείου, στο χώρο που προορίζεται για τραπεζαρία, ενώ τα παιδιά κατά τα διαλείμματα αυλίζονται στον ίδιο χώρο.
3.      Το λεβητοστάσιο και το μηχανοστάσιο του σχολείου δεν έχουν πυράντοχη πόρτα με αποτέλεσμα την αδυναμία χρήσης του υπόγειου χώρου για λόγους πυρασφάλειας, αλλά και αναθυμιάσεων πετρελαιοειδών.
4.      Το υπόγειο του σχολείου είναι κατά μεγάλο του τμήμα αυθαίρετο
5.      Στο υπόγειο έχουν τοποθετηθεί καθρέφτες, οι οποίοι αποτελούν επικίνδυνο στοιχείο για παιδιά.
6.      Μεταξύ των κουπαστών των κλιμακοστασίων υπάρχει επικίνδυνο κενό
7.      Επίσης επικίνδυνο κενό βρίσκεται στο κράσπεδο του εξωτερικού κλιμακοστασίου που οδηγεί στο υπόγειο
8.      Δεν υπάρχουν μπάρες πρόσβασης στο σχολείο για ΑΜΕΑ
9.      Δεν υπάρχει τουαλέτα ΑΜΕΑ, αφού έχει μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας
10.  Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων είναι κατειλημμένη από τάξη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κύρια χρήση της από τους δασκάλους μουσικής, αισθητικής αγωγής, θεατρικής αγωγής και γυμναστικής, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια δεν γίνονται και οι εθνικοί εορτασμοί στο σχολείο μας, αφού οι πρόβες ενοχλούν τα παιδιά της δευτέρας δημοτικού που στεγάζονται σε αυτήν.
11.  Το ασανσέρ δε λειτουργεί και δεν έχουν εδώ και 3 χρόνια που έχουμε κάνει το πρώτο μας αίτημα προς το Δήμο για την επαναλειτουργία του μαζευτεί τα 430,5 ευρώ που χρειάζονται για να φτιαχτεί με επίσημη προσφορά εταιρείας με εγγύηση σωστής λειτουργίας του.
12.  Δεν υπάρχει αίθουσα πληροφορικής, αφού έχει μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας
13.  Δεν υπάρχει αίθουσα πειραματικής φυσικής που επίσης έχει μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας
14.  Δεν υπάρχει επαρκές γραφείο διδασκόντων
15.  Οι αίθουσες δεν έχουν επαρκή ηλεκτρολογικό εξοπλισμό, αφού τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας από την εποχή που χτίστηκε το σχολείο έως σήμερα έχουν αλλάξει και είναι ως επί το πλείστον ηλεκτροδοτούμενα (προβολείς, υπολογιστές, οπτικοακουστικά μέσα κλπ)
16.  Οι αίθουσες δεν έχουν επαρκή σύνδεση με το διαδίκτυο, παρά τις επεκτάσεις που έγιναν από το Σύλλογό μας.
Από άποψη προτεραιότητας, ως επείγον ζήτημα αυτή τη στιγμή προέχει η επίλυση του θέματος της εξεύρεσης χώρου για δημιουργία αίθουσας διδασκαλίας πληροφορικής, αφού το καλοκαίρι προβλέπεται ο τεχνολογικός εξοπλισμός των σχολείων. Ως προς αυτό, η πρόταση η οποία φαίνεται υλοποιήσιμη είναι η δημιουργία αυτού του χώρου στο υπόγειο, στο τμήμα αυτού που υπάρχει φυσικός φωτισμός και αερισμός. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να τοποθετηθεί η πυράντοχη πόρτα στο λεβητοστάσιο και να κλειστεί ένα τμήμα με γυψοσανίδες, όπως συζητήσαμε με τον κο Καβασακάλη. Θα πρέπει επίσης να γίνουν κάποιες ηλεκτρολογικές εργασίες για τη δυνατότητα σύνδεσης 15 υπολογιστών και η καλωδιακή τους σύνδεση με το διαδίκτυο.
                                                                                          Με εκτίμηση

                                                                                          Για το Δ.Σ.
           Ο πρόεδρος                                                                    Η Γραμματέας

Πάνος Σπυρόπουλος                                                         Βάλια Καράμπελα

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου