Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

Ενημέρωση σε σχέση με το σχολικό συμβούλιο της 16ης Μαρτίου 2017




Την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017, στις 13:15-14:30 έγινε Σχολικό Συμβούλιο που συγκάλεσε η Διευθύντρια κα Πυργέρου με παρουσία εκπαιδευτικών του σχολείου μας του Αντιδημάρχου Παιδείας κου Καβασακάλη και του Συλλόγου μας. Από το Σύλλογο Γονέων παρόντες ήταν ο Πάνος Σπυρόπουλος, η Βάλια Καράμπελα και η Τίνα Κόντη.

Το θέμα ήταν το κτιριακό πρόβλημα του σχολείου και ιδιαιτέρως η επείγουσα εξεύρεση χώρου στέγασης εργαστηρίου πληροφορικής, καθώς το καλοκαίρι το Υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να προμηθεύσει εξοπλισμό για την τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων.

Είχε προηγηθεί συνάντηση με τους Σύμβουλους πληροφορικής της Ανατολικής Αττικής κο Κανίδη και κα Μενούνου και η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας με το θέμα αυτό.

Στο Συμβούλιο από πλευράς της διευθύντριας του σχολείου μας εκφράστηκε η επιθυμία να διαχωριστεί η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και να μεταφερθεί αυτή στο υπόγειο του σχολείου.. Η άποψη αυτή υποστηρίχθηκε από τη δασκάλα πληροφορικής και από την δασκάλα της πρώτης δημοτικού. Ως πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης πρότασης παρουσιάστηκε η ευκολία της μετατροπής και θέματα ασφάλειας και ψυχολογικής φύσεως. Ως μειονεκτήματα είναι η μεταφορά της σκηνής, η οποία έχει και κόστος, αλλά και κίνδυνο να καταστραφεί τμήμα της.

Ως Σύλλογος παρουσιάσαμε τη δική μας απόφαση της Γ.Συνέλευσης που προτείνει την μετατροπή τμήματος του υπογείου σε εργαστήριο πληροφορικής και την παραμονή της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων ως έχει. Ως πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης λύσης παρουσιάστηκαν το ότι η αίθουσα-εργαστήριο αυτή δε θα χρειαστεί να ξηλωθεί, ακόμη και όταν μελλοντικά το σχολείο αποσυμφορηθεί και θα μπορεί η πληροφορική να γίνεται στην αίθουσα η οποία τώρα έχει μετατραπεί σε κοινή αίθουσα διδασκαλίας, επομένως το σχολείο θα κερδίσει μία αίθουσα και το ότι με την αποσυμφόρηση του σχολείου η οποία θα γίνει από το επόμενο έτος η τωρινή αίθουσα πολλαπλών θα μπορεί να στεγάσει τα μαθήματα θεατρικής αγωγής, μουσικής, αισθητικής αγωγής και γυμναστικής που συνολικά απασχολούν πολύ περισσότερες ώρες τους μαθητές από ό,τι η πληροφορική. Την πρόταση υποστήριξε η γυμνάστρια κα Παπαλέξη, υποστηρίζοντας ότι στο υπόγειο ο αντίλαλος αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για την τέλεση του μαθήματος της γυμναστικής που θα μπορούσε να γίνεται στην υπάρχουσα αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αν αυτή κενωνόταν από την αίθουσα διδασκαλίας που έχει καταλάβει ένα τμήμα της.

Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κος Καβασακάλης άκουσε τις προτάσεις, σχολίασε και ο ίδιος με την ιδιότητα του μηχανικού τεχνικές λεπτομέρειες και τα πιθανά μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα της καθεμιάς από αυτές και σύστησε να καταλήξουμε σε μια κοινή πρόταση με τους εκπαιδευτικούς.

Ως απαραίτητη προϋπόθεση για κάθε χρήση του υπογείου θεωρήθηκε από όλους η τοποθέτηση πυράντοχης πόρτας και επαρκούς εξαερισμού στο λεβητοστάσιο, κάτι που θα βελτιώσει και τις συνθήκες σε όλο το σχολείο, αφού θα μειώσει τις αναθυμιάσεις πετρελαιοειδών.

Τέλος από την πλευρά του Συλλόγου μας τέθηκαν και άλλα αιτήματα όσον αφορά τις μπάρες πρόσβασης ΑΜΕΑ στο σχολείο, τη λειτουργία του ανελκυστήρα, την κάλυψη του κενού που έχουμε διαπιστώσει ότι υπάρχει στα κλιμακοστάσια και για την αυτοψία του οποίου έχουμε πρωτοκολλήσει αίτημα από την 1η Φεβρουαρίου 2017 στο οποίο δεν έχουμε λάβει απάντηση.

Υπενθυμίσαμε στον Αντιδήμαρχο ότι τα προβλήματα του σχολείου μας θα λυθούν όταν χτιστούν νέα σύγχρονα σχολεία στο Μαρκόπουλο και το Πόρτο Ράφτη και ότι θα πρέπει να προχωρούν οι υποδειχθείσες λύσεις για την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας στο Δήμο μας.




Σα σχόλια στα παραπάνω έχουμε την πεποίθηση ότι η πρότασή μας αποτελεί την καλύτερη λύση για το σχολείο μας, καθώς δεν απαιτεί διαμόρφωση του λειτουργικού χώρου, εξασφαλίζει ικανό χώρο για την κοινή ύπαρξη εργαστηρίου πληροφορικής και αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, η οποία μπορεί να κενωθεί από την ερχόμενη κιόλας χρονιά. Η δε αίθουσα που θα διαμορφωθεί στο υπόγειο, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες χρήσεις αν κάποια στιγμή η αίθουσα πληροφορικής μετακομίσει σε κάποια κενωθείσα αίθουσα στο ισόγειο.

Το μόνο πλεονέκτημα που πιθανώς έχει η πρόταση της κας Πυργέρου, των συμβούλων πληροφορικής, της δασκάλας πληροφορικής και της δασκάλας της πρώτης δημοτικού είναι η ευκολία της μετατροπής, αν και θα πρέπει να ξηλωθεί και να αναδημιουργηθεί η σκηνή στο υπόγειο, κάτι που δεν είναι και τόσο απλό όσο ακούγεται και τελικά πιστεύουμε ότι θα ανεβάσει το κόστος της μετατροπής. Επίσης η αίθουσα πολλαπλών έχει εξοπλισμό (φωτισμόκαι ηχητική εγκατάσταση πίσω από γυψοσανίδα και παρασκήνια, όπου αποθηκεύονται τα καθίσματα για τις εκδηλώσεις) που κι αυτά απαιτούν κάποιο κόστος κατασκευής. Η αίθουσα αυτή αποτελεί το στολίδι του σχολείου, μπορεί δε όταν χρησιμοποιηθεί κανονικά να συμβάλει τα μέγιστα στην ενίσχυση τη καλλιτεχνικής παιδείας, καθώς είναι ο πυρήνας κάθε εκδήλωσης που δημιουργεί ζεστές αναμνήσεις από τη ζωή στο δημοτικό σχολείο. Ενδεχόμενη πράξει κατάργησή της θα αποτελεί υποβάθμιση καθώς ο κάτω χώρος είναι πιο μικρός και δε θα μπορεί να υποκαταστήσει τελικά την αίθουσα πολλαπλών σε νέες δράσεις, ενώ ως πιο χαμηλοτάβανος χώρος μάλλον δε θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της σκηνής.

Σύμφωνα με τον Οδηγό Μελετών Διδακτηρίων της ΚΤΥΠ (Κτιριακές Υποδομές Α.Ε πρώην ΟΣΚ) ο χώρος μιας αίθουσας πολλαπλών χρήσεως πρέπει να είναι περίπου 220 τετραγωνικά μέτρα, που φυσικά δεν καλύπτονται στο υπόγειο. Επίσης αυτή η αίθουσα θα πρέπει να έχει δυνατότητα χρήσης από την μαθητική κοινότητα σε χρόνο ανεξάρτητο απο τη λειτουργία του σχολείου, άρα θα πρέπει να έχει άμεση πρόσβαση χωρίς να απαιτείται κάποιος να περάσει από άλλους χώρους του σχολείου για να φτάσει σε αυτή (γι' αυτό και η είσοδος της είναι ακριβώς δίπλα στην κεντρική είσοδο του κτιρίου).

Τέλος, από πλευράς ασφάλειας πιστεύουμε ότι σε επείγουσα εκκένωση του κτιρίου, είναι ευκολότερο και ασφαλέστερο να φυγαδευθούν από το υπόγειο 25 μαθητές πληροφορικής, παρά 200 άτομα (μαθητές και συγγενείς) στην περίπτωση χρήσης του χώρου αυτού για εκδήλωση του σχολείου.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου